שיווק ומיתוג בריח

המוממחים שלנו עומדים לרשותכם בכל שאלה

אין ספק ששיווק ומיתוג הם לב לבו של כל בית עסק. שיווק ומיתוג מסייעים לנו ליצור תדמית מרשימה יותר לעסק שלנו, למשוך אלינו לקוחות יותר רלוונטיים ולהקפיץ את העסק שלנו לרמה הבאה. כיום קיימות מגוון דרכים יעילות לשווק ולמתג בתי עסק, אך עם זאת – מרבית הדרכים הללו כרוכות בהוצאת סכומי כסף לא מבוטלים. אמנם מדובר בהשקעה משתלמת לטווח הרחוק, אך בטווח הקצר, ישנם בתי עסק רבים המתקשים להוציא סכומים כאלה ומחפשים פתרונות זולים ופשוטים יותר. אחד מהפתרונות הללו הוא שיווק ומיתוג בריח.

מהו שיווק ומיתוג בריח?
שיווק ומיתוג בריח, כשמו כן הוא – מדובר בפעולות שיווק ומיתוג המתבססות על חוש הריח של לקוחות בית העסק. לרוב, שיווק ומיתוג כזה ייעשה באמצעות התקנת מפיצי ריח שונים בבית העסק, שמטרתם לבשם את החלל בשלל ניחוחות. פעולה פשוטה ולא יקרה זו, לרוב תגרום לבית העסק להיתפס כיוקרתי יותר בעיני לקוחותיו, וכמו כן כעסק מושקע, המקפיד גם על הפרטים הקטנים ביותר.

למה דווקא שיווק ומיתוג בריח?
כיום כולנו כבר רגילים לראות פרסומות, ורובנו פיתחנו מגוון מיומנויות שמסייעות לנו להתמודד עם כל השפע ונסיונות השיווק והמכירה הנזרקים אלינו מכל עבר. העין נהייתה מיומנת, האוזן כבר יודעת לסנן, ואנו, כלקוחות, מעדיפים לרוב להתרחק מפעולות או ממקומות הנתפסים על ידנו כ"מכירתיים". עניין זה מקשה על בעלי עסקים רבים לשווק את העסק או המוצרים שלהם. שיווק בריח, לעומת זאת, הוא שיווק חדשני וסמוי יותר. בעוד שבפרסומות ברדיו או בטלוויזיה למשל נבחין מיד, שיווק באמצעות ריח הוא סוג של שיווק מעודן יותר, שלרוב אינו יוצר התנגדות כלשהי.

איך ניתן לשווק ולמתג את העסק באמצעות ריח?
לכל בית עסק יש את הנישה שלו, את התחום שמייחד אותו או שהוא מתמחה בו. על מנת לשווק ולמתג את בית העסק באמצעות ריח, יש תחילה להגדיר את העסק שלנו, את מטרתו, את הלקוחות שנרצה למשוך אליו ועוד. בהתאם לכל הפרמטרים האלה, כדאי לבשם את חלל בית העסק. כלומר, כשאנו רוצים למתג את העסק באמצעות ריח – עלינו לחשוב היטב על הריח שנרצה להפיץ בו, ולא סתם להפיץ ריח נעים ברחבי העסק. כך, למשל, עבור בתי העסק המוכרים רהיטים מעץ – רצוי לבחור בריחות של עצים מוכרים (כמו למשל אורן), ועבור בתי עסק המתמחים בציוד גלישה – רצוי לבחור בניחוחות המזכירים יותר את ריח הים.

המוממחים שלנו עומדים לרשותכם בכל שאלה